Nieuwe update Boyen (november)

5-11-12

Jaaa we zijn eindelijk weer vertrokken! En ik werd voor het eerst wakker in een bed zonder zwembad. Opstaan tosti eten en toen verlieten we Cherbourg eindelijk. Niet dat ik het daar zo erg vond maar ik wou de zee op. We voeren de haven uit en iedereen natuurlijk zwaaien dus wij terugzwaaien en ze even doof maken met onze toeter. Van 3 tot 6  had ik wacht maar die ging echt snel voorbij. Na de wacht hebben we met een kleine groep ‘Shrek’ gekeken, maar we waren echt moe. We wilden toch wel wakker blijven voor het avondeten dus gingen we wachten. Toen kwam eindelijk ons avondeten, waar trouwens maar 15 mensen bij waren. We aten waarschijnlijk voor een van de laatste keren stokbrood uit Frankrijk met camembert. Na het avondeten ging ik meteen slapen voor mijn nachtwacht. Ik werd om kwart voor 3 wakker gemaakt door de wacht voor mij, toen weer 3 uur lang wachtgelopen en daarna bijpraten met wacht en toen weer slapen. Tot morgen!

6-11-12

Jaaa we hebben eindelijk dolfijnen gezien ! Sommige zeggen dat ze er wel 7 hebben gezien. Ik zag er 3 met 1 baby dolfijn supervet. Later op de dag tijdens onze wacht was er ook een walvis van 6 meter! De les Spaans was nu om half 7 (’s avonds) in plaats van 9 uur want dat was veel te laat voor iedereen. Vannacht heb ik geen nachtwacht dus  hoef ik niet midden in de nacht op te staan J

7-11-12

Vandaag werd ik wakker en toen gingen we bijna meteen eten, daarna moest ik wachtlopen. Na het wachtlopen heb ik Spaans gehad en nu zitten we bijna op hoogte van Spanje!

8-11-12

Werd om 12 uur wakker, meteen tot het ontbijt voor school gewerkt, na het ontbijt wachtlopen. Tijdens wacht zagen we die Sinterklaasboot haha J. Daarna avondeten en nu ga ik slapen voor mijn nachtwacht. Woo er zijn echt veel sterren, we zagen Jupiter en Orion en allemaal andere. We hebben Spanje al gezien en bijna een aanvaring met een tanker maar dat ging wel goed hoor.

9-11-12

Wakker om 11 uur, aan maatschappij gewerkt tot het middageten. Daarna wachtlopen en toen Spaans si. Om 9 uur gingen we avondeten en daarna slapen huil. Om 3 uur weer wakker en toen wachtgelopen, daarna ontbeten en nu slapen. Het weer overdag is geweldig met veel zon maar ‘s nachts dan regent het nog wel eens. We hebben al vaker dolfijnen gezien en vannacht voor het eerst vliegende vissen! We zitten nu op hoogte van Lissabon ongeveer en we verwachten over 70-80 uur aan te komen bij Santa Cruz de Tenerife!

10-11-12

Vandaag was zaterdag dus ik denk wel een van de leukste dagen. Als eerste hadden we tijdens de wacht een wedstrijd van wie het snelste die touwen kon opschieten. Nou onze wacht was daar dus totaaaal niet goed in, we deden het hele schip in 20 minuten, terwijl de rest 15 minuten had en de snelste 10 minuten. Onze wacht had geen zeilers, nouja een iemand zei dat die kon zeilen maar die kon er dus geen steek van.

Jammer, dus geen chocola voor ons 😦 Na onze wacht hadden we een keer niet meteen Spaans, maar eerst kwam de veiling! Onze eerste echte veiling, ook al snapte niemand er nog iets van tot toen. Ze lieten allemaal spullen zien, en die kon je dan terugkopen voor 50 cent. Als niemand iets zei van hetgene wat omhoog gehouden werd kon je bieden, hoogste prijs won. Na de veiling hadden we wel Spaans en daarna gingen we eten.

Na het eten was het dus ook filmavond! We keken American Reunion. Toen de film afgelopen was (rond 11 uur) was iedereen heel erg moe en toen gingen we maar slapen. Daarna wachtgelopen van 3 tot 6 (er kwam dus tijdens dat Sweder en ik meel gingen halen een golf en toen werden we nat). We hebben ook heel veel sterren gezien.

11-11-12

Carnaval! We hebben dus vandaag van alles gedaan. Middageten (ontbijt slaap ik) wachtlopen slapen. Dit keer hadden we geen Spaans. Tijdens mijn nachtwacht ging ik brood maken samen met zo’n amateur, en zij wist dus blijkbaar alles, want Arne had alles uitgelegd aan haar. Nou ik wist dus van niks en was ik maar niet meegegaan zeg. Ze had dus meel in die schoonmaak/kotsemmers gedaan. Nou toen was Martin boos. We hebben een heel gesprek gehad terwijl ik nergens van wist..

12-11-12

Weer een relaxdag vandaag. Maar wat het meest rare was was dat we de wedstrijd hadden gewonnen van het touwen opschieten, ook al deden we er 20 minuten over!  We hadden wel de minste fouten, daardoor zijn we dus gewonnen. Tijdens de wacht hebben we soep gegeten en daarna hebben we gegijpt. Dat betekent dus dat als de wind in de stuurboord kant van het zeil komt, we dat gaan veranderen naar de bakboord kant, want anders kwamen we nooit in Tenerife aan. Het ging best goed en we zijn nu op weg naar Santa Cruz de Tenerife! Het weer hier is wel oke, in de nacht is het rond de 19 graden dus niks te klagen. Hopelijk zijn we woensdag bij Tenerife.

13-11-12

Een rustige dag.

14-11-12

Ik werd om half 1 wakker, ik keek naar buiten, en ik dacht huh. Voor mij lag een supermooi eiland genaamd Tenerife! Jeuj we zijn er eindelijk. Voor de binnenkomst van de haven hebben we nog even snel het schip gepoetst, zodat het helemaal schoon was voor de binnenkomst. Het leukste was nog wel dat we nu langs de Wylde Swan liggen! Ik ben meteen met wat anderen de stad in gegaan voor internet. We mochten ook onze simkaart terug dus heb ik meteen even naar huis gebeld, heel leuk om ze allemaal weer te horen J. We moesten rond 7 uur terug zijn, toen hebben we gegeten. Opeens hoorde je allemaal vuurwerk vanuit de stad, en toen we gingen kijken liepen er heel veel mensen met allemaal vlaggen en zo, ze hadden een opstand. Er kwam een oude man naar ons toe en die gaf mij een vlag van de Canaren en die heb ik nu als souvenir.

15-11-12

Keukendienstdag… Ik moest natuurlijk weer als eerste opstaan om het ontbijt te verzorgen. Voor de rest was het niet zo heel veel werk. We mochten van Maurice de stad in gaan dus dat was nog best wel handig. We hadden een verrassing, want samen met de Wylde Swan gingen we vanavond barbecueën! Ik weet niet of ik daar heel blij mee moest zijn want ik mocht de hele avond kip op een stokje prikken en daarna de hele afwas doen. Morgen gaan we de Teide beklimmen.

16-11-12

Vandaag vroeg opgestaan omdat we de Teide gaan beklimmen! We hebben al onze spullen gepakt en lopen naar een bus die ons naar de berg toe brengt. Eenmaal aangekomen bij de Teide (de bus zette ons al boven de wolken af), was het niet heel erg koud, maar er was wel wat wind. In het begin ging het nog wel maar hoe verder we kwamen hoe steiler en zwaarder het was. Later op die dag kwamen we eindelijk aan bij de berghut, daar ben ik op de bank in slaap gevallen, omdat we nog niet in de slaapkamers konden. Toen ik wakker werd gingen we eten, maar dat was echt vies. Het was een soort van plastic bami die we in onze eigen zakjes moesten meenemen. Ik leverde trouwens wel nasi in maar ik vraag me af of die beter smaakte. Morgen gaan we de zonsopgang bekijken nu slapen doei.

17-11-12

Om kwart voor 5 werden we wakker gemaakt, veel te vroeg natuurlijk. We gingen verder naar de top van de Teide klimmen. Heel veel kleren aan, want buiten was het echt koud, maar daar hebben jullie in Nederland vast geen last van J. Het 2e stuk van de klim vond ik zelf iets minder zwaar, maar evengoed was het niet makkelijk. Toen we eindelijk boven aan de top stonden zag je wolken en de schaduw van de berg. Ik heb de zonsopgang gefilmd en gefotografeerd. Het was echt ontzettend mooi! Toen we weer helemaal onder waren hebben we even gewacht op de bus en toen konden we terug naar de Regina. Eenmaal terug heb ik eerst mijn kamer opgeruimd en toen ben ik met nog wat anderen naar de stad gegaan. Vanavond hebben we voor de 2e keer een barbecue, maar deze keer met een soort Duits school at sea schip erbij. Die Duitsers hadden allemaal stoelen en tafels uit een vuilniscontainer van een cruiseschip gehaald en toen hadden wij stoelen en tafels jeuj. Vanavond hadden we geen veiling maar wel een film, die ik maar voor een kwart had kunnen kijken, omdat ze al waren begonnen terwijl we nog buiten stonden…

18-11-12

Vandaag mochten we uitslapen jeuj! Om 10 uur gingen we pas ontbijten omdat we gisteren een barbecue hadden. Vandaag is het zondag dus dat betekent schoonmaakdag.. Ik moest het dek schrobben, ik had er echt geen zin in maar het was leuk want het was ontzettend warm en we hadden een waterslang dusja watergevecht. Ik heb vandaag mijn eerste sailmail ontvangen, heel leuk. Na het schoonmaken zijn we met Dick de stad in geweest, eerst zijn we naar het opera gebouw toe gegaan, daar iets getekend en opgeschreven, en verder liepen we gewoon wat door de stad. Met een paar anderen ben ik nog de stad in geweest om ff op het internet te gaan. Terug bij de boot hebben we gegeten, gevoetbald en we hadden in plaats van gisteren vandaag dus de veiling. Ik heb mijn waszak teruggekocht die ik al 2 weken kwijt was oeps.

19-11-12

Aan school gewerkt, de stad in geweest en nog een beetje opruimen, niet veel gedaan dus.

20-11-12

Er kwamen allemaal spaanse kinderen naar ons toe vandaag, dus we moesten vroeg opstaan om allemaal dingen voor te bereiden. Om 10 uur kwamen ze. We gaven wat presentaties en de keukendienst had allemaal eten gemaakt wat we konden eten. Toen alle Spaanse mensen weg waren mochten we naar het strand!!! We gingen met alles wat we nodig hadden en 1.10 euro naar de bus om een enkele reis naar San Andres. Het was een mooi strand met allemaal bootjes in het water. We hebben midden op het strand de workout of the day gedaan. Bij het avondeten werd de nieuwe kapitein en de stuurvrouw voorgesteld en Monique kwam aan boord.

21-11-12

Gisteren zijn de Spanjaarden bij ons geweest, dus vandaag mochten wij naar hun school toe. Op de deur hing een bord met ’Welkom op onze school’. Het was een hele grote school met een plein in het midden waar je op kon sporten. We hebben gevoetbald en in de zon gezeten. Toen alle activiteiten klaar waren stonden er 5 tafels vol met typisch Spaans eten wat de leerlingen zelf hadden gemaakt van hun eigen geld. Nadat alle tafels leeg waren gingen we met zijn allen (ook de Spanjaarden) de work out of the day doen, midden op het schoolplein! Na de uitwisseling begon het opeens heel hard te regenen. We mochten nog de stad in nadat we drijfnat bij de boot zijn gekomen, dus toen heb ik nog even ge-internet.

22-11-12

We hebben een kanarie! Hij/Zij heet Wessel, en hij staat in het dagverblijf. We hadden allemaal 1.50 gegeven, en na heel veel doorzeuren mochten we toen eindelijk de kanarie kopen. Minder leuk nieuws is dat onze oude kapitein Lammert van boord is gegaan. Hij komt gelukkig wel terug op de Azoren om ons terug te varen. Ik heb ook nog met Monique gepraat over mijn doelen. Ze vond ze wel goed. We hebben nu eindelijk de hutten gewisseld. Ik slaap nu in de hut tegenover waar ik eerst sliep met 1 iemand waar ik al bij slaap. ’s Avonds heb ik nog met mam en pap gebeld